Indtjeningen steg 30% på 6 måneder

På blot 6 måneder har de haft en stigning i indtjening på 30 % efter de installerede SafePay. 

Der er nu større tillid til både ledelse og ansatte, og de kan træffe bedre beslutninger om bl.a. indkøb.


Gentofte Stars

Gentofte Stars er en ishockey, som har flere ishockey hold fra U7 til 1. division. De træner og spiller deres hjemmekampe i Gentofte skøjtehal.
Til dagligt administrerer klubben kiosken i skøjtehallen, hvor der udover salg af slik, mad og sodavand også udlejes skøjter.
Når hallen ikke bruges til ishockey og skøjteløb, afholdes der flere koncerter og arrangementer, hvor ishockey klubben administerer billetsalget.​

Udfordringen

Gentofte Stars håndterer rigtig mange kontanter på en almindelig dag, både i kiosken, skøjteudlejning og når skøjtehallen afholder arrangementer.Tidligere havde kioskbestyrer og formand i klubben Jan Barsballe, ikke styring og overblik over omsætningen, og han vidste ikke hvor meget og hvad der blev solgt, og hvor meget svind der egentlig var.

“Vi vidste ikke hvad og hvor meget der blev solgt, og hvad der var svind. Og med den kasseløsning vi havde før kunne vi nemt miste overblikket”, siger Jan Barballe, kioskbestyrer og formand i klubben​

Løsningen

Efter et møde med en sikkerhedsrådgiver fra Gunnebo, valgte Jan Barsballe at få installeret SafePay og nye kasseterminaler fra Gunnebo, så han kunne få bedre overblik over salg og kontanthåndtering i klubben.​

Resultatet

Jan Barsballe fortæller at kom det helt bag på ham, hvor stor en forbedring SafePay gjorde i Gentofte Stars. Han har nu fuldstændig styr på hvad de sælger, så han hurtigt får overblik over svindet, og han kan træffe bedre beslutninger omkring indkøb. Nu kan han tydeligt se hvor han tjener pengene og hvor det bedst kan betale sig at bruge ressourcerne.

“Det kom bag på mig hvad vi egentlig tjente vores penge på, da jeg troede vores omsætning lå et andet sted. Efter vi fik SafePay er vores indtjening steget med 30 % på blot 6 måneder”, forklarer Jan Barsballe

“Det startede med et ønske om at få løst vores kontanthåndteringsproblem, men endte med at blive et ledelsesværktøj”, fortsætter han. 

Som formand for klubben kan han se at medlemmerne har fået en helt ny respekt og tillid til ledelsen, da han kunne fremlægge et regnskab med en stigning på 30%. Medlemmerne føler, at der er styr på økonomien og de penge de lægger i klubben bliver brugt fornuftigt, og de får mere glæde af dem.

“Tilliden blandt ledelse, medlemmer og ansatte er steget efter vi har fået SafePay”, siger Jan Barsballe.

For ikke nok med at medlemmerne og ledelsen i klubben kan se en kæmpe økonomisk fordel, har det skabt et større tillidsforhold til dem, der betjener kasserne.
Før var der usikkerhed og mistillid, da vores tidligere løsning nemt kunne friste svage sjæle. Ingen havde lyst til at betjene kassen de dage, hvor omsætningen var høj, da de ikke ville sættes i dårligt lys.
Med den nye SafePay er dette slet ikke noget problem, og tilliden og trygheden er genskabt.​


Ønsker du at vide hvad SafePay kan gøre for din forretning, kan du udfylde nedenstående formular, og få en uforpligtende samtale.